Blijdskap - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Monique Steenland - WaarBenJij.nu Blijdskap - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Monique Steenland - WaarBenJij.nu

Blijdskap

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 September 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Sanibonani!
Waar ben ik gebleven? Ik heb geen idee meer.. Het bijhouden van een blog en te veel leuke dingen doen is geen perfecte combi..
Het weekend van 23 en 24 augustus zijn we zaterdag naar Johannesburg gegaan. Na één uur later als gepland met dank aan de GPS waren we aangekomen en hebben we een city en Soweto tour gedaan. Soweto is een township en staat er ook wel bekend omdat Nelson Mandela's huis daar is. De verschillen tussen arm en rijk vallen hier erg bij op. Die zondag erna hebben we eigenlijk weinig uitgevoerd omdat onze kater overheersend was, maar het weekend wel goed afgesloten met een braai.
Zaterdag 30 augustus zijn we naar een markt geweest bij een High school for girls, hier in Pretoria. Een meisje wat ook hier woont heeft daar op school gezeten en daardoor raakte we daar beland. Erg gezellig met heel veel eten en kraampjes en een kermis. Ik denk dat daar een van de eerste uitgevonden attracties stonden.
De zondag erna zijn we naar Parc Acoustics gegaan. Dit is een maandelijks festival boven op de berg bij het voortrekkers monument, waarbij je uitzicht hebt over de hele stad. Dit was echt helemaal top! Heerlijke sfeer en super leuke bandjes. And remember; you are responsible for your own happiness!
Zaterdag 6 september was het de dag van Spring feest. Ja hier is eindelijk de spring begonnen en kun je eens buiten zitten/slapen zonder 5 lagen kleren aan te hebben. En nu is het overdag ook al rond de 30 graden. Dus het weer wordt hier steeds beter. Spring wordt hier gevierd. En hoe!! Jeetje.. Net een parade, met mensen dansend met de dikke billetjes bovenop en in de taxi's, rijdend naar een zwembad waar het feestje bezopen verder wordt gevierd. We voelde ons net aapjes. We waren ook de enige blanken. Dus om de 5 minuten vroegen ze of wij met ze op de foto wilde. Of ja vroegen, sommige maakte ook gewoon foto's van ons..Leuk om mee gemaakt te hebben maar goed voor een keer!
Zondag zijn we met een grote groep Nederlanders naar het Lion Park gegaan. En hebben daar leeuwtjes mogen aaien etc etc. Erna hebben we een giraffe gevoerd en zijn we nog door paar parken gereden met de eigen auto waar de leeuwen voor je auto liepen. Goed de paparazzi kunnen uithangen en een adrenaline kick weer voor even gehad. Die avond zijn we uitgenodigd bij een van de Nederlandse jongens om te braaien. Hij woont nu momenteel bij Zuid-Afrikaanse mensen in huis en die hadden ons uitgenodigd. En dan altijd denken dat je lekker bbqt in Nederland.. De Afrikanen weten wat bbqen is. Raaaaam lekker.
En ja verder gaan we natuurlijk ook opstap, gaan we uiteten, wordt er hier buiten gezellig samen gezeten. Maaar alles is allemaal te veel om op te noemen.
En ja ik loop ook nog stage. Stage is natuurlijk erg verschillend als in Nederland. Nog steeds moet ik wennen aan de mentaliteit hier. Deze week eindelijk een klein begin kunnen maken aan mijn project.
En nu ga ik mijn backpack inpakken, want komend weekend staat Mozambique op de planning!

Tot schrievesj!

• 11 September 2014 - 08:14

Dionne:

Leuk verslaag sjoonschwes en gave foto's! Sjiek om t allemoal te leaze. Geniet dr maar van :)

• 11 September 2014 - 20:54

Nol Steenland:

hey mattie leuk om weer eens wat te laeze en fotoos te kieken t geit dig good dao leuk reisverslaag

• 13 September 2014 - 17:55

Patricia:

Zo te leaze verveal se dich gein moment. Gelukkig! Geniet er mer van. Grtjs van tanti oet Puth :)